نشست صمیمانه مدیران و انجمن های صنفی حوزه حمل و نقل با ریاست شورا و اعضای کمیسیون عمران

به مناسبت ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل مدیران و نمایندگان انجمن های صنفی این حوزه به نشست کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک دعوت و ضمن تقدیر در فضایی دوستانه برخی چالش های کاری خود را مطرح کردند

غلامعلی رسالتی فر رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در نشست این کمیسیون که به مناسبت ۲۶ آذر ماه روز حمل و نقل با حضور مدیران و نمایندگان انجمن های صنفی حوزه حمل و نقل برگزار شد این روز را به کلیه رانندگان محترم و عوامل حوزه حمل و نقل تبریک گفت.

رسالتی فر با اشاره به اینکه قطعا در این حوزه مشکلات فراوانی وجود دارد افزود بزودی در نشست های تخصصی مشکلات بخش های مختلف حوزه حمل و نقل بررسی و جهت رفع آن ها اقدام خواهد شد.

با برگزاری نشست های تخصصی حوزه های مختلف حمل و نقل شاهد رفع مشکلات این صنف خواهیم بود

سید باقر موسوی فخر رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست ضمن تبریک روز حمل و نقل از کلیه رانندگان و فعالان این حوزه تقدیر بعمل آورد.

 

وی با بیان اینکه این نشست باید پیش از این برگزار می شد ابراز امیدواری کرد با برگزاری نشست های تخصصی بخش های مختلف شاهد رفع مشکلات این حوزه باشیم.

 

رییس شورای اسلامی شهر دزفول افزود: زمین احداث مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین دزفول آماده شده است و پیگیری برای احداث این مرکز در اولویت قرار گرفته است.

 

سید باقر موسوی فخر در نخستین نشست مشترک مدیران و نمایندگان انجمن‌های صنفی حوزه حمل و نقل در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر دزفول افزود: ایجاد مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در دزفول به عنوان بارانداز مهم میوه و سبزیجات شمال خوزستان که یکی از قوی ترین ناوگان‌های حمل و نقل سنگین را در اختیار دارد، ضروری است.

 

وی ادامه داد: پیگیری‌هایی برای احداث مرکز معاینه فنی ماشین‌های فنی توسط مدیریت شهری دزفول انجام شده است که به محض دریافت مجوزهای لازم روند احداث این مرکز با سرعت انجام می‌شود.

 

رییس شورای اسلامی شهر دزفول تصریح کرد: نبود مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در دزفول موجب شده تا رانندگان این خودروها برای انجام معاینه فنی به شهرهای مجاور مراجعه کنند.

 

وی یکی از مطالبه‌های رانندگان ناوگان حمل و نقل دزفول را ایجاد پایانه برای ماشین‌های سنگین دانست و افزود: سال‌های گذشته زمینی برای احداث این پایانه جانمایی شد ولی به دلیل اینکه این زمین با معارض مواجه شد، احداث این پایانه به تاخیر افتاد که تعیین تکلیف زمین مورد نیاز این پایانه نیز در دستور کار قرار دارد.

 

موسوی فخر، پیگیری برای بیمه رانندگان را یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری دزفول دانست و ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان‌های مرتبط با حمل و نقل شهرداری، متاسفانه برخی افراد که راننده نبودند از مزایای بیمه رانندگان بهره مند و برخی رانندگان از این بیمه محروم بودند که شناسایی افراد غیر راننده و جایگزینی رانندگان با این افراد طی ماه‌های گذشته انجام شده است.

سید باقر موسوی فخر در پایان ضمن تشکر از بیان مشکلات و دغدغه های حاضرین تصریح کرد نمایندگان مردم در شورای شهر همواره در کنار این زحمت کشان حضور دارند و هرجا کمکی برآید کوتاهی نخواهیم کرد.

رانندگان دزفول نام نیکی از دزفول در سراسر کشور به جای گذاشته اند

غلامعلی پوررضائی نایب رئیس شورای شهر نیز در این نشست با بیان اینکه دزفول قطب کشاورزی کشور است افزود رانندگان دزفولی از دیر باز در حمل محصولات کشاورزی به پاک دستی معروف بوده اند و در سراسر کشور نام نیکی از دزفول به جای گذاشته اند.

 

در ادامه این نشست هر یک از نمایندگان حاضر در جلسه ضمن تشکر از برگزاری این نشست مشکلات حوزه کاری خود را مطرح کردند.

نبود جایگاه سوخت، پارکینگ و پایانه معطلی برای کامیون دارها

منصور جراح زاده رئیس انجمن صنفی رانندگان ناوگان جاده ای از نبود جایگاه سوخت، پارکینگ و پایانه برای کامیون ها گلایه کرد و افزود ماشین ها بروز شده اند ولی امکانات شهری بروز رسانی نشده اند.

 

وی در ادامه خواستار هرس درختان جاده های مسیر تردد کامیون ها شد و افزود دزفول فاقد کمربندی شهری جهت تردد این خودروهاست که این مشکلات موجب اخلال در امور این صنف شده اند.

دزفول فاقد مرکز شبانه روزی تخلیه پسماند ساختمانی است

ناصر گچ پز زاده نایب رئیس انجمن صنفی کمپرسی ها نیز با انتقاد از نبود مرکز تخلیه پسماند ساختمانی شبانه روزی افزود همین موضوع باعث ایجاد تخلف می شود.

 

وی با اشاره به مشکلات حوزه های مالیاتی رانندگان کمپرسی خواستار پیگیری اعضای شورای شهر جهت رفع این چالش شد.

بیمه رانندگان سرویس مدارس با جدیت پیگیری شود

محمد غلامی نماینده شرکت های سرویس مدارس نیز در این نشست با اشاره به اینکه رسالت سرویس مدارس امنیت و صیانت دانش آموزان است افزود علیرغم حساسیت های موجود متاسفانه رانندگان سرویس مدارس فاقد بیمه هستند و خواستار پیگیری جدی این موضوع شد.

وی در ادامه بسته حمایتی کالاهای مصرفی خودرو و اعمال تعطیلات نوروزی بر حقوق رانندگان سرویس مدارس را از جمله مشکلات این صنف عنوان و خواستار برگزاری نشست تخصصی جهت رفع این مشکلات شد.

نماینده راننده اتوبوس های درون شهری نیز با بیان اینکه رانندگان این اتوبوس ها با توجه به حجم کار در دو شیفت شاغل هستند خواستار بهبود وضعیت استخدام این صنف شد.

 

در ادامه سایر حاضرین به بیان مشکلات حوزه های خود از جمله نبود صندلی و سرویس بهداشتی در ایستگاه ها تاکسی درون شهری، مشکلات باربری، پایانه، ارزش افزوده و هزینه پسماند شهرداری در شرکت های باربری، مشکل تمدید بیمه رانندگان ۱۸۴۴ پرداختند.

 

در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر و گلدان از فعالان حوزه حمل و نقل شهرستان دزفول تقدیر بعمل آمد.

 

شایان ذکر است این نشست با حضور عادل دوائی فر، غلامعلی پوررضائی و علیرضا زمانی اعضای کمیسیون، غلامرضا عظیمی مهر مشاور رئیس شورای شهر در حوزه حمل و نقل، محمد پور سام رئیس تامین اجتماعی شعبه ۲، معاون امور شهر شهرداری، مسئولین سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر، مدیریت شرکت آرمان رویای نور، نماینده تاکسی های چهارراه شریعتی به کوی فرهنگ شهر، نماینده تاکسی های خیابان طالقانی، نماینده خط چهارراه شریعتی به ترمینال بزرگ، معاون انجمن رانندگان ناوگان جاده ای، رئیس و معاون انجمن صنفی رانندگان، مسئول حمل و نقل راهداری، نماینده رانندگان سازمان حمل و نقل شهرداری، مدیر شرکت ۱۸۴۴، نماینده شرکت های سرویس مدارس، مدیر پایانه مسافربری شهرداری، رئیس و نماینده های انجمن صنفی کمپرسی، هیئت مدیره شرکت حمل و نقل ساکی ترابر و مدیرعامل شرکت ترابری مرکز بار برگزار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب