تصویب لایحه فروش بخشی از املاک شهرداری در نشست رسمی شورای شهر

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول لایحه درخواست صدور مجوز مزایده عمومی پیرو فروش املاک شهرداری برای تامین مالی طرح های عمرانی با هفت رای موافق تصویب شد.

▫️به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول دویست و پنجمین جلسه ر سمی شورای ششم صبح چهارشنبه ۶ دی ماه به ریاست سید باقر موسوی فخر و با حضور کلیه اعضا برگزار شد.

موسوی فخر:بزودی شاهد درآمدزایی اقدامات شهرداری از جمله ممیزی خواهیم بود/تعریض پل منطقه سبیلی و رفع گره ترافیکی جاده سردشت در دستور کار مدیریت شهری قرار می گیرد

▫️رئیس شورای اسلامی شهر دزفول در این نشست با اشاره به اقدامات شهرداری گفت بخشی از این اقدامات درآمدزا و سودآور و برخی خدماتی و عمرانی هستند و نباید از شهرداری که نهاد خدماتی است صرفا انتظار اقدامات درآمدزا داشته باشیم.

▫️وی با اشاره به شروع ممیری توسطه شهرداری افزود بزودی ممیزی شهر نتیجه داده و شاهد سودآوری کلان شهرداری از این بخش خواهیم بود و در ادامه افزایش چند برابری درآمد حاصل از تابلوهای تبلیغاتی را از دیگر اقدامات درآمدزایی شهرداری عنوان کرد.

▫️موسوی فخر با بیان اینکه وظیفه اصلی شهرداری اقدامات عمرانی و خدمت رسانی به شهروندان است افزود اینگونه نیست که باید فقط پروژه های درآمدزا داشته باشیم و در این مسیر سرمایه گذاری کنیم.

▫️رئیس شورای اسلامی شهر دزفول در ادامه با اشاره به ترافیک سنگین جاده آخر هفته سردشت به دزفول در منطقه سبیلی افزود تعریض پل این منطقه و احداث راست گرد جهت کاهش و روان سازی ترافیکی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد همچنین مسقف کردن زیرگذرهای جانباز واقع در تقاطع شریعتی و فتح المبین اصلاح هندسی میدان رودبند از جمله اقدامات ترافیکی است که نیاز به تخصیص اعتبار ویژه دارند.

▫️ موسوی فخر با اشاره به لایحه فروش بخشی از املاک شهرداری جهت اجرای پروژه های عمرانی اظهار کرد در بودجه سال ۱۴۰۲ تا سقف ۲۶۰ میلیارد تومان در آمد حاصل از فروش زمین برای شهرداری دزفول پیش بینی شده است و با توجه به مصالحاتی که انجام می دهیم تولید زمین نیز خواهیم داشت.

▫️وی با بیان اینکه منطقه یک شهرداری درآمدزایی خوبی دارد افزود در این منطقه علاوه بر اقدامات خدماتی مانند پیاده روسازی و جدولبندی شاهد اقدامات عمرانی همچون آسفالت معابر نیز هستیم اما مناطق دو و سه که درآمد کمتری دارد نیازمند کمک های بیشتری هستند و باید با تزریق اعتبارات ویژه این مناطق را توانمند کنیم.

▫️در ادامه نشست لایحه درخواست صدور مجوز فروش بخشی از املاک شهرداری بمنظور توسعه زیرساخت های شهری و ارائه خدمات به شهروندان محترم و همچنین لزوم تامین مالی پروژه های عمرانی شهرداری از طریق برگزاری مزایده عمومی مطرح و پس از تبادل نظر اعضا با هفت رای موافق به تصویب رسید.

▫️رئیس شورای شهر در ابتدای این نشست با گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: مادران ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس فرزندان و همسران خود را روانه جبهه کردند و نقش بی بدیلی در دفاع مقدس داشتند.

▫️وی با اشاره به نهضت سواد آموزی این نهاد را که با فرمان حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شده را موجب ریشکنی بی سوادی در کشور عنوان کرد و روز نهضت سوادآموزی را به کلیه عوامل این نهاد تبریک گفت.

رسالتی فر: اولویت طرح‌های عمران شهری دزفول باید کسب رضایت مردم باشد

▫️رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر دزفول نیز با اشاره به بررسی طرح‌های عمرانی ارائه شده از شهرداری گفت: نشستی چهار ساعته روز گذشته پیرامون این طرح‌ها و املاک مدنظر برای فروش با حضور اعضا و شهرداران مناطق برگزار شد.

▫️غلامعلی رسالتی‌فر با بیان اینکه سه شنبه هفته آینده نشست کمیسیون املاک برگزار می‌شود، افزود: بازگشایی بلوار طباطبایی مدنظر بوده که با ساکنان چند واحد مسکونی صحبت شده است که برای تخلیه این خانه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

▫️این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول با بیان اینکه این منازل پس از تخلیه، تخریب و به سرعت آسفالت می‌شوند، اظهارکرد: باید اقداماتی انجام داد که به عمر شورا برسند تا باری بر دوش شورا و شهردار بعدی نباشند.

▫️وی افزود: کل اعتبار در نظر گرفته شده از فروش املاک مورد نظر حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است که اگر بخواهیم این اعتبار را فقط برای آسفالت معابر دزفول در نظر بگیریم نیز کافی نیست لذا حدود یک هزار میلیارد ریال برای روکش آسفالت معابر در نظر گرفته شده است.

▫️رسالتی‌فر با تاکید بر لزوم اورهال ماشین آلات شهرداری برای بهسازی معابر شهری اظهارکرد: اصلاح هندسی میدان رودبند، دریافت نقشه سه بعدی، هوشمندسازی و زیباسازی مبلمان شهری نظیر خرید ست بازی، کفپوش گذاری و فضای سبز از جمله طرح‌های ‌مدنظر شهری برای اجرا از طریق فروش املاک هستند.

▫️وی با بیان اینکه اولویت ما باید خدمت و کسب رضایت مردم باشد، افزود: بخشی از طرح‌ها، عمرانی و خدماتی است که درصورت اجرا، رضایتمندی مردم را به همراه دارد و بخشی دیگر طرح‌های درآمدزا است.

▫️رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر دزفول اورهال سرویس‌های بهداشتی، تکمیل سلول شماره ۲ سایت پسماند، احیای منزل شیخ اعظم انصاری و احیای بوستان بعثت را از دیگر طرح های شهرداری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مکان دائمی برای برپایی نمایشگاه‌های مختلف نظیر گل و گیاه نداریم که می‌توان از فضای بوستان بعثت برای این کار استفاده کرد.

▫️وی افزود: نورپردازی، احداث آبنما، دفع آب‌های سطحی انتهای خیابان روستا و بلوار ملاصدار، تعریض بلوار طباطبایی، احداث گلخانه، اصلاح یکی از زیرگذرها، ساماندهی پارک علی مالک، تکمیل طرح نیایش، طرح بوم گردی و اجرای شبکه لوله آب خام از دیگر طرح‌های عمرانی شهرداری هستند.

▫️رسالتی‌فر طرح‌های نیایش و بوم گردی را از طرح‌های درآمدزای شهرداری عنوان کرد و گفت: طرح نیایش باید توسط شهرداری به صورت فاز به فاز اجرا و از طریق فروش بخشی از واحدها، ارزش افزوده ایجاد شود.

▫️وی با بیان اینکه می‌توان پارکینگ نیایش را در کوتاه ترین زمان و در دوره کنونی شورا به نتیجه رساند، افزود: اگر منتظر بهبود وضعیت مالی شهرداری باشیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد پس بهتر است از طریق فروش برخی املاک اقداماتی برای کسب رضایتمندی شهروندان انجام دهیم.

▫️این عضو شورای اسلامی شهر دزفول اظهارکرد: شهردار منطقه ۲ پیشنهاد نورپردازی و ساحل سازی پارک علی مالک را داده است که این مکان درصورت روشنایی، فضای خوبی برای استفاده مردم می‌شود.

مجدی نسب: فروش زمین برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام درآمدزا باشد

▫️رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول نیز در این نشست با تاکید بر اینکه فروش زمین باید برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام درآمدزا باشد، گفت: با فروش زمین مخالف نیستم ولی این کار باید با تاسیس شرکت و زیر نظر آن انجام شود که تاسیس شرکت ظرف مدت یک هفته امکانپذیر است.

▫️علیرضا مجدی نسب با یادآوری ‏۱۱ نکته از سخنان محمد عتاب اهوازی شهردار دزفول در روز اعلام برنامه‌های خود در شورا افزود: فروش زمین باید برای طرح‌های نیمه تمام درآمدزا و خرید ماشین آلات انجام شود و ‏مابقی طرح‌ها از هزینه‌های جاری شهرداری اجرا شوند.

▫️وی افزود: امسال با توجه به بررسی درآمد و هزینه کرد در هشت ماه نخست سالجاری، باید یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن به پروژه های عمرانی تخصیص داده می شد که باید مشخص شود این اعتبار کجا هزینه شده است.

▫️رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول با انتقاد از رویه موجود در شهرداری درخصوص این هزینه کرد بیان کرد: متاسفانه شهرداری هیچ لیستی در این خصوص به بنده به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ارائه نداده است لذا هیچ اطلاعی از قراردادها ندارم.

پرآور: کارهای یومیه شهرداری در قالب طرح عمرانی نیایند

▫️نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول گفت: شهردار ۹ ماه قبل در زمان رای گرفتن از اعضای شورا عنوان کرد من مدیر درآمد و تولید درآمد هستم ولی اکنون کارهای یومیه و وظایف شهرداری را در طرح‌های عمرانی آورده است.

▫️محمدحسن پرآور با بیان اینکه سرمایه‌های شهرداری در یک سال و ۲ سال به دست نیامده‌اند، افزود: فروش زمین باید برای اجرای کارهای تولیدی و درآمدزایی انجام شود در غیر این صورت بنده مخالف فروش زمین هستم.

▫️وی افزود: فروش زمین که سرمایه شهرداری است نباید صرف کارهای یومیه شهرداری نظیر فضای سبز، رنگ آمیزی جداول، کفپوش گذاری، پسماند و قیر شود.

▫️این عضو شورای شهر دزفول با بیان اینکه برخی مناطق نظیر منطقه سه وصول عوارض کمتری دارند که نباید به آنها بی توجهی شود، گفت: ۱۲ طرح از بین طرح‌های ارائه شده از سوی شهرداری برای اجرا از طریق فروش املاک در بودجه امسال دیده شده‌اند ضمن اینکه برای اجرای ممیزی شهر ۱۰۰ میلیارد ریال دیده شده است.

▫️وی تاکید کرد: به شهردار اعلام کردم هر کاری دارید ما انجام می‌دهیم ولی متاسفانه دعوت نشدیم و از ما استفاده نشد.

زمانی راد: برخی افراد هنوز در فضای ۹ ماه قبل انتخاب شهردار هستند

رئیس کمیسیون املاک و حقوقی شورای شهر دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه هنوز برخی افراد در فضای ۹ ماه قبل انتخاب شهردار هستند، گفت: برخی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا ثابت کنند که انتخاب عتاب اهوازی به عنوان شهردار کار اشتباهی بوده است.

علیرضا زمانی راد با انتقاد از احساس عدم همراهی برخی اعضای شورا و بازخوردهای بیرون از شورا افزود: متاسفانه گزارش شده که برخی افراد هم قسم شده‌اند که اجازه ندهند حتی یک طرح توسط شهرداری اجرا شود که این ادبیاتی دلسوزانه نیست.

وی افزود: زمانی که مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی را برای تامین مالی طرح‌ها از طریق فروش ملک مدنظر قرار دادیم آقای عتاب اهوازی هنوز شهردار دزفول نبود.

?تمام وعده‌های درآمدزایی شهرداری با قدرت در حال پیش رفتن هستند

این عضو شورای شهر دزفول با تاکید بر اینکه تمام وعده‌های درآمدزایی با قدرت در حال پیش رفتن هستند، گفت: متاسفانه همچنان بحث انتخاب شهردار در شورا مطرح می‌شود ضمن اینکه از بیرون نیز برخی تلاش دارند بگویند در این انتخاب اشتباه کردید.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ عنوان طرح ریز و درشت در نشست با مدیران مناطق سه گانه شهرداری جمع آوری شده است، افزود: تابلوهای خیابان‌ها زنگ زده و آبنماها خاموش هستند چون در سال‌های گذشته گفته‌اند اینها مهم نیستند ضمن اینکه خودروهای خدماتی، عمرانی و راهسازی یکی پس از دیگری در حال خراب شدن هستند.

زمانی راد با بیان اینکه اکنون با یک ویرانه مواجهیم اظهارکرد: برخی دوستان تصمیم گرفته‌اند کاری در شهرداری انجام نشود.

رسالتی فر رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر دزفول نیز در این باره با تاکید بر اینکه طرح‌های عمرانی پول نیاز دارند، گفت: اکنون خودروهای شهروندان به دلیل آسفالت نامناسب در حال آسیب دیدن است لذا نمی‌توان آسفالت معابر را معطل کرد.

وی با بیان اینکه شهردار پیگیر بحث درآمدزایی است، افزود: اکنون که نیروهای جهادی و پای کار در شهرداری هستند، بهترین فرصت برای انجام کارهای عمرانی است.

این عضو شورای شهر دزفول با تاکید بر لزوم کسب رضایتمندی شهروندان از طریق طرح‌هایی نظیر احیای بوستان بعثت اظهارکرد: املاک شهرداری سال‌ها جمع آوری شده‌اند و باید برای عموم مردم استفاده شوند.

وی افزود: می‌توان به صورت موضوعی به طرح‌های شهرداری پرداخت برای مثال اگر اعضا مخالف برخی اقدامات نظیر رنگ آمیزی جداول هستند می‌توان این مورد را حذف کرد.

رسالتی‌فر با بیان اینکه سایت پسماند می‌تواند درآمد زیادی برای شهرداری داشته باشد، گفت: اکنون قیمت کارخانه سایت پسماند حدود ۲۵۰ میلیارد ریال است که میشد در گذشته آن را با هزینه کمتری خریداری کرد.

وی با تاکید بر لزوم همدلی اعضای شورا برای پیشبرد امور افزود: همه مسافر یک کشتی هستیم و هر یک از اعضا تلاش دارند باری از شهر بردارند.

دفاع دوایی‌فر از عملکرد شهردار و شورای شهر قبل/ ویرانه تحویل نگرفتیم

▫️نایب رئیس کمیسیون املاک و حقوقی شورای شهر دزفول که خود یکی از اعضای شورای قبلی بوده است، نیز با دفاع از عملکرد شهردار و شورای شهر قبل گفت: اینکه ویرانه تحویل گرفته‌ایم درست نیست ضمن اینکه بدهی آنچنانی بر جا نمانده بود.

▫️عادل دوایی‌فر با بیان اینکه کل اعضای شورای شهر در حال تلاش برای انجام کار هستند، خواستار اعلام اسامی افرادی شد که ادعا می‌شود برای انجام نشدن کار در شهرداری دزفول هم قسم شده‌اند.

▫️وی بر لزوم اولویت قرار دادن تکمیل طرح‌های نیمه تمام از فروش املاک شهرداری تاکید کرد و افزود: فروش زمین از ناچاری شهرداری است لذا منابع مالی فروش زمین نباید برای کارهای مطالعاتی و طرح‌هایی نظیر رنگ آمیزی، مبلمان شهری، المان‌ها و زیرسازی و آسفالت هزینه شوند.

▫️این عضو شورای شهر دزفول با تاکید بر اینکه نباید سرمایه شهر از دست برود، اظهارکرد: ساخت مجتمع بوم گردی که برای شهرداری درآمدزایی می‌کند و همچنین طرح های درشت تر نظیر اصلاح هندسی میدان رودبند و تکمیل پارکینگ نیایش باید مدنظر باشد.

آدینه: اعضای شورای شهر دلسوزانه پیگیر امور هستند

▫️رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به پیگیری‌های اعضای شورای شهر برای رفع مشکلات گفت: همه اعضا پیگیر امور هستند و دلسوزانه دارند کار می‌کنند.

▫️زهرا آدینه افزود: آقایان رسالتی فر و دوایی فر در کنار هم امور را پیگیری می‌کنند و آقای پرآور که سابقه شهردار بودن را دارد به دنبال این است که سرمایه شهر در جای درست هزینه شود.

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول لایحه درخواست صدور مجوز مزایده عمومی پیرو فروش املاک شهرداری برای تامین مالی طرح های عمرانی با هفت رای موافق تصویب شد.

۱۶ ملک شهرداری به ارزش ۲هزار و ۷۸۷ میلیارد و ۲۵۲ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال از ردیف بودجه ۲۲۰۱۰۰ فروش اموال غیرمنقول برای فروش در نظر گرفته شده است.

در این نشست قرار بر این شد، رییس کمیسیون املاک، بودجه و عمران ناظر فروش املاک و هزینه کرد طرح‌ها باشند و پول به حساب جداگانه ای زیرنظر ذیحسابی برود.

✍️روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب