دویست و چهارمین جلسه رسمی شورای ششم برگزار شد

موسوی فخر: رفع سد معبر وظیفه ذاتی شهرداری است/ هر بار با دستفروشان برخورد قانونی می شود با هجمه روبرو می شویم

رییس شورای اسلامی شهر دزفول در دویست و چهارمین نشست این شورا درخصوص فعالیت دستفروشان گفت: شهرداری متولی رفع سد معبر در سطح شهر است حال آنکه با انبوهی از متقاضی دست فروشی و وانت های میوه فروش رو برو شده است.

▫️سید باقر موسوی فخر با اشاره به افزایش تساعدی دست فروشان افزود هر گاه شهرداری بخواهد وظیفه ذاتی خود را انجام دهد با هجمه ای روبرو می شود.

▫️وی با بیان اینکه کمک های مردم وظیفه نهادهای خیریه است افزود حدود ۱۰۰ نفر از خانم های سرپرست خانواده خواستار اختصاص مکان از سوی شهرداری برای ایجاد بازارچه هستند.

▫️سید باقر موسوی فخر با تاکید بر لزوم جلوگیری از اشغال پیاده‌روها و فضاهای عمومی افزود: مغازه‌ها و فروشگاه‌ها نسبت به فعالیت دستفروشان و وانت بارها در سطح شهر اعتراض دارند.

▫️وی در بخش دیگری از این نشست که با حضور جناب سرهنگ حکمت پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دزفول همراه بود، افتخار آفرینی های بسیج شهرستان دزفول در جشنواره مالک اشتر که در سال های متوالی رخ داده را مرهون فرماندهی مقتدر این ناحیه عنوان کرد.

▫️رئیس شورای اسلامی شهر دزفول در ابتدای این نشست با اشاره به سوم دی ماه روز ثبت احوال این روز را به تمام کارکنان این سازمان تبریک گفت.

▫️وی با بیان اینکه در چنین روزی اولین سند هویتی ایران به سبک امروزی صادر شده افزود امروزه شاهد پیشرفت های این نهاد به سمت فناوری های نوین از جمله کارت ملی هوشمند هستیم.

▫️سید باقر موسوی فخر در بخش دیگری از این نشست میلاد حضرت عیسی علیه السلام را به تمام مسیحیان تبریک گفت.

راه اندازی میدان میوه و تره بار الکترونیکی در دزفول ضروری است

 

▫️نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول نیز با تاکید بر لزوم راه اندازی میدان میوه و تره بار الکترونیکی در این شهر گفت: این میدان میوه و تره بار درصورت راه اندازی، علاوه بر ارتباط با کل کشور می‌تواند در اخذ عوارض و درصد شهرداری نیز موثر باشد.

 

▫️‏محمدحسن پرآور همچنین بر لزوم راه اندازی پارکینگ و استراحتگاه ماشین‌های سنگین در دزفول تاکید کرد و افزود: میادین میوه و تره بار دزفول با توجه به ایجاد ترافیک، جاده دزفول و اندیمشک را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 

▫️این عضو شورای شهر دزفول با بیان اینکه میادین میوه و تره بار دزفول باید به شمال شهر منتقل شوند، گفت: حدود ۸۰ هکتار زمین برای احداث میدان میوه و تره بار در شمال دزفول نیاز است که بانک ملل برای ساخت آن در صورت تخصیص زمین اعلام آمادگی کرده است.

پارک لادن به باغ گیاه شناسی تبدیل می‌شود

▫️سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری دزفول نیز در این نشست گفت: این سازمان پس از بررسی میدانی و کارشناسی‌های انجام شده طرح ساماندهی و حفاظت از درختان و گونه‌های مختلف کاشته شده در پارک لادن را در دستور کار قرار داده است.

▫️محمد حسین خرمی افزود: محصور کردن پارک با دیوارهای پیش ساخته مشبک، درختکاری و کاشت درختان مثمر و کمیاب و انتقال خزانه داری کشت گل و گیاه سازمان سیما، منظر به پارک لادن در دستور کار است.

▫️وی ادامه داد: قسمت ابتدایی پارک به منظور رسیدگی و استفاده مردم با اخذ ورودی در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد.

▫️در ادامه این نشست لایحه صدور مجوز ساماندهی و تبدیل پارک جنگلی لادن به پارک حفاظت شده و باغ گیاه شناسی مطرح و با رای گیری اعضا تصویب شدند.

۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در دزفول پرداخت شده است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه فعالیت‌ها و اقدامات بسیج قرارگاهی هستند، اظهارکرد: ۱۴ حوزه بسیج برادران و چهار حوزه خواهران، ۲۵ پایگاه بسیج و ۱۳ قشر نظیر بسیج دانشجویی، بسیج رسانه و بسیج مداحان در شهرستان دزفول وجود دارد.

سرهنگ بهروز حکمت پور با بیان اینکه تعداد پایگاه‌های بسیج خواهران در دزفول کم است، افزود: انتظار می‌رود همه مجموعه‌های شهرستان نظیر دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، سازمان تبلیغات و ارشاد اسلامی برای تحقق اهداف بسیج در راستای خدمت به جامعه کمک کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول توزیع چهار هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی ویژه شب یلدا بین نیازمندان را یادآور شد و گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی از آبان سال گذشته تا شهریور امسال در شهرستان دزفول پرداخت شده است.

وی افزود: قرارگاه فرهنگی بسیج در تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی شهرستان شامل یادواره‌های شهدا، موضوعات محله محور، مواکب، اربعین، گروه‌های سرود و غیره حضور دارد.

سرهنگ حکمت پور با اشاره به فعالیت بسیج در حوزه ورزش اظهارکرد: بسیج، ۱۵ مکان ورزشی در شهرستان دزفول دارد که با قیمت پایین در اختیار ورزشکاران هستند.

وی راه اندازی ۲ سالن ورزشی جدید توسط بسیج دزفول را یادآور شد و ادامه داد: سالن روستای سنجر احداث و تجهیز شده که انتظار بر این است همکاری لازم برای برق این سالن نیز انجام شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول درخصوص فعالیت‌های قرارگاه اردویی این ناحیه نیز گفت: تمام برنامه‌های اردویی بسیج زیرنظر این قرارگاه برگزار می‌شوند.

وی افزود: اخیرا یکهزار و ۲۰۰ نفر در قالب کاروان راهیان نور از دزفول در یادمان‌های دفاع مقدس حضور یافتند.

غلامعلی رسالتی فر سخنگوی شورای شهر دزفول با قدردانی از فعالیت‌های بسیج گفت: برگزاری یادواره‌های شهدای محله محور کار بسیار خوبی است چراکه این یادواره‌های اثرگذار، نسل جدید را با شهدای محله خود آشنا می‌کنند.

لزوم توجه ویژه به بسیج بانوان

زهرا آدینه رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر دزفول نیز با اشاره به برگزار جلسه اخیر این کمیسیون در پایگاه مقاومت بسیج خواهران گفت: خواهران بسیجی به رغم تعداد کم پایگاه، اقدامات زیادی انجام می‌دهند که متاسفانه به خوبی دیده نمی‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول در این باره گفت: متاسفانه برخی هیات امنای مساجد همکاری خوبی با بانوان ندارند که امام جمعه دزفول در حال پیگیری مباحث مربوط به مساجد در قالب کمیته مساجد است.

سرپرست سازمان مشاغل شهری شهرداری دزفول: شهرداری دزفول از درآمد میادین میوه و تره بار غافل بوده است

 

سرپرست سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری دزفول با اشاره به ظرفیت‌های درآمدی فراوان میادین میوه و تره بار این شهر برای شهرداری گفت: متاسفانه شهرداری دزفول تاکنون از این ظرفیت درآمدی غافل بوده است.

علی انصاری عصر یکشنبه در دویست و چهارمین نشست شورای اسلامی شهر دزفول در سالن نشست‌های این شورا افزود: با توجه به اینکه شهرستان دزفول قطب کشاورزی است، شهرداری دزفول می‌تواند درآمد بسیار خوبی از طریق میدان میوه و تره بار کسب کند.

وی افزود: دزفول، ۲ میدان میوه و تره بار جدید و قدیم دارد ولی متاسفانه به رغم ترافیک شدید میدان قدیم، برخی از سرمایه گذاران اجازه رونق گرفتن میدان جدید را نمی‌دهند و از این میدان بار به عنوان انبار استفاده می‌کنند.

سرپرست سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری دزفول با بیان اینکه حق و حقوق شهرداری در میدان میوه و تره بار به درستی پرداخت نمی‌شود، گفت: طبق بررسی صورت گرفته در میادین میوه و تره بار سایر شهرها نظیر اهواز علاوه بر هزینه سرقفلی، مبالغی بابت اجاره از غرفه‌ها گرفته می‌شود.

وی افزود: به رغم وجود درآمد بسیار خوب در غرفه‌ها ولی به دلیل نبود متولی هیچ پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به شهرداری ارجاع نشده است.

انصاری گفت: اقدامات لازم برای اعلام بدهی غرفه‌های میادین میوه و تره بار دزفول در حال انجام است تا از این طریق شهرداری به حق و حقوق خود برسد.

وی ادامه داد: این کار نیاز به تشکیل یک تیم حقوقی در شهرداری دارد که درخواست تشکیل این تیم به شهردار داده شده است.

سرپرست سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری دزفول اظهارکرد: غرفه‌های میادین میوه و تره بار بارها اجاره داده می‌شوند که درصورت درنظر گرفتن ۱۰ درصد سهم شهرداری مبلغ خوبی عاید شهرداری می‌شود.

بازارچه‌های شهری دزفول فعال می‌شوند

انصاری درخصوص وضعیت بازارچه‌های شهری دزفول گفت: بازارچه‌های آزادگان و مصلا هر کدام ۳۸ غرفه دارند که فقط هشت غرفه در بازارچه آزادگان و ۶ غرفه در بازارچه مصلا فعال هستند.

وی افزود: سرمایه گذارانی برای بازسازی و فعال سازی بازارچه‌ مصلا اعلام آمادگی کرده‌ اند که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

سرپرست سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری دزفول با اشاره به بخشنامه وزیر کشور مبنی بر فعال سازی بازارچه‌های شهری گفت: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان تمام تلاش دولت فعال سازی بازارچه‌های شهری است.

وی پیشنهاد واگذاری بازارچه‌های شهری به تولیدکنندگان ظرف مدت سه ماه را ارائه داد و افزود: هدف از راه اندازی این بازارچه‌ها عرضه محصول با قیمت پایین تر از بازار است.

بار مسوولیت ساماندهی دستفروشان نباید روی شهرداری باشد

انصاری درخصوص ساماندهی دستفروشان اظهارکرد: هشت دستگاه و در راس آنها فرمانداری به عنوان متولی برای ساماندهی دستفروشان نقش دارند ولی متاسفانه همواره بار مسوولیت بر دوش شهرداری است.

وی با بیان اینکه ساماندهی کارگران در چند نقطه با ایجاد ایستگاه کارگری در دستور کار است، افزود: به منظور جلوگیری از بارگیری ماشین‌های سنگین در سطح شهر می‌توان از ۲ هکتار زمین شهرداری در بلوار شهید دانش برای ایجاد بارانداز و پارکینگ استفاده کرد که اتحادیه میادین میوه و تره بار دزفول نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

سرپرست سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری دزفول اضافه کرد: این کار علاوه بر جلوگیری از بارگیری ماشین‌های سنگین در سطح شهر، درآمد خوبی نصیب شهرداری می‌کند.

وی افزود: نهادهایی نظیر کمیته امداد و بهزیستی در صورت تمایل می‌توانند مددجویان خود را برای عرصه محصولات خود در بازارچه‌های پارک خانواده، امید، جنوب شهر و بازار شب معرفی کنند.

سرپرست سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری دزفول اظهارکرد: مجوز تاسیس این سازمان در سال ۱۳۹۶ صادر شد ولی به تازگی با هشت نفر پرسنل تشکیل شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب