باحضور مشاور طرح جامع ترافیک

جلسه رسمی فوق العاده شورای اسلامی شهر دزفول برگزار شد

محمدحسن پرآور: رفع گره ترافیکی میدان رودبند در اولویت مشاور طرح جامع ترافیک قرار گیرد/ مشاور طرح ترافیکی دزفول: ۱۰ درصد کل تصادفات شهر دزفول تنها در یک نقطه میدان رودبند صورت می گیرد

🔰با حضور مشاور طرح مطالعات ترافیک دزفول جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر دزفول برگزار شد

🔴 محمدحسن پرآور: رفع گره ترافیکی میدان رودبند در اولویت مشاور طرح جامع ترافیک قرار گیرد

🔹به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول محمدحسن پرآور رئیس شورای اسلامی شهر دزفول شامگاه پنجشنبه ۲۸ مهرماه در یکصد و پانزدهمین جلسه رسمی و فوق العاده شورای اسلامی شهر دزفول که با حضور اکثریت اعضا، شهردار و مشاور طرح ترافیک شهرداری دزفول برگزار شد ابراز کرد موضوع ترافیکی شهر دزفول دغدغه کلیه اعضای شورا بوده و هست.

🔹پرآور در ادامه نشست افزود سی نقطه حادثه خیز بعنوان اولویت های درجه اول به مشاور اعلام شده و اولین گام گره ترافیکی تقاطع خیابان های شریعتی و پیام آوران رفع شد.

🔹پرآور در ادامه افزود گره های ترافیکی میدان رودبند در مجاورت پل سوم همچنین تقاطع شریعتی و ۴۵ متری فتح المبین به دلیل اهمیت دسترسی ها بالاترین ترافیک مخاطره انگیز را دارند.

🔹 رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به شکایت ها و نارضایتی مردم از وضع موجود ترافیک این نقاط تصریح کرد در این تقاطع ها روزانه خصوصا در زمان تعطیلی مدارس و اوج ترددهای عصر شاهد گره های سنگین هستیم و انتظار می رود تا پایان سال این گره ها رفع شوند.

🔹پرآور تصریح کرد شورای اسلامی شهر برای رفع گره های ترافیکی در کنار شهرداری و مشاور طرح ترافیک است اما خواسته اعضای شورا تسریع در برطرف کردن بار ترافیک و سهولت در تردد شهروندان است.

🔴مشاور طرح ترافیکی دزفول: ۱۰ درصد کل تصادفات شهر دزفول تنها در یک نقطه میدان رودبند صورت می گیرد

🔹امین میرزا بروجردیان رئیس مرکز تحقیقات مهندس راه و ترابری دانشگاه تربیت مدرس نیز در این نشست گفت وقتی در نقطه ای گره ترافیکی داریم راه حلش صرفا آن نقطه نیست و گاهی حل مشکل ترافیکی یه نقطه در نقاط دیگر اتفاق می افتاد.

🔹به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشاور طرح ترافیک دزفول در ادامه نشست رسمی فوق العاده شورای شهر با بیان اینکه مسئله ترافیکی با یک نگاه شبکه ای و توزیع ترافیک در سطح شهر حل می شود افزود جهت رفع یک گره ترافیکی باید نگاه ماکروسکوپی به کل شهر داشته باشیم و نمی توان یک تقاطع را بدون در نظر گرفتن سایر نقاط غیر هم سطح کرد.

🔹وی تصریح کرد تا آماده شدن مدل ترافیکی کل شهر نمی توان راهکار دقیقی نسبت به یک نقطه ترافیکی داشت اما تا تهیه طرح جامع ترافیک راه حل زود بازده نقاط اولویت دار با روش های اصلاحی موقت در دستور کار قرار دارد.

🔹رئیس مرکز تحقیقات مهندس راه و ترابری دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه میدان رودبند از گره های اولویت دار ترافیکی نیست افزود این میدان یکی از اولویت های ایمنی و خطر ناک است.

🔹بروجردیان تصریح کرد طی بررسی های انجام شده ۱۰ درصد تصادفات کل دزفول در یک نقطه میدان رودبند رخ می دهد که این موضوع نشان دهنده اهمیت توجه ویژه به این چالش ترافیکی است.

🔹امین میرزا بروجردیان در ادامه از همکاری شورای شهر، شهردار و پلیس راهور قدردانی و افزود تمام بخش های مختلف زیربنایی شهرداری جهت تسریع در تهیه طرح جامع ترافیک بسیج شده اند و کروکی های تصادف گره های ترافیکی و تقاطع های پرخطر از پلیس راهور دریافت شده و
طبق برنامه زمانبندی آماربرداری شهر تا پایان آذر ماه به پایان رسیده و به سرعت مدل شهر را آماده می کنیم.

🔴شهردار دزفول: تهیه طرح جامع ترافیک دزفول اقدام ارزشمند و ماندگاریست

🔹محمدحسن عیسی زاده شهردار دزفول نیز در این نشست گفت تهیه طرح جامع ترافیک و رفع گره های ترافیکی اقدام ارزش مند و ماندگاریست که افتخارش برای این دوره شورا و شهرداری است.

🔹عیسی زاده افزود در روزهای اخیر جلسه ای با حضور فرمانده پلیس راهور، رئیس اداره آموزش و پرورش و مجموعه عوامل شهرداری با مشاور طرح جهت بررسی وضع موجود و هم اندیشی و ارائه راهکارهای پیشنهادی برگزار شد تا بتوانیم طرح جامع و قابل قبولی داشته باشیم.

🔹شهردار دزفول در ادامه با اشاره به اینکه اجرای این طرح از جهات متعدد تاثیر مثبتی بر زندگی شهروندان دارد افزود افزایش رفاه، ایمنی، امنیت شهروندان و مسائل روانشناختی و زیبا شناختی از جمله تاثیرات این خدمات است وی توجه به اصول پدافند غیرعامل را یکی دیگر از ضروریات اجرای طرح جامع ترافیک عنوان کرد.

🔴حجت الاسلام نمازی: در تعیین اولویت رفع گره ها و اجرای طرح های ترافیک نظر مردم گرفته شود

🔹نمازی نیز در این نشست با اشاره به اینکه مدل حاکمیت و حکمرانی در سطح بین المللی از مدل بالا به پائین تغییر کرده افزود باید نظر مردم گرفته شود و در موضوع شناسایی و رفع گره های ترافیکی جای نظرات مردم خالیست.

🔹وی با انتقاد از وضعیت ترافیکی میدان رودبند گفت بنابر آمار ارائه شده توسط مشاور طرح ۱۰ درصد تصادف های دزفول مربوط به یک نقطه از این میدان است.

مهدی نمازی در ادامه افزود این میدان فاقد سرعت گیر، چراغ راهنمایی و پلیس است و مردم بصورت خودجوش نظم را رعایت می کنند و بسیاری از حوادث به طرز معجزه آسایی رفع می شوند.

🔴زمانی راد: بیش از ۱۵۰ ایده در نشست مشاور طرح با مسئولین شهرداری مطرح شد

🔹علیرضا زمانی راد نیز در این نشست با اشاره به جلسه برگزار شده مسئولین شهرداری با مشاور طرح گفت بیش از ۱۵۰ ایده در این نشست مطرح شد و باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

🔹زمانی راد افزود باید دست مشاور برای اولویت بندی نقاط حادثه خیز و گره های ترافیکی سطح شهر باز باشد و طرح های ترافیکی نباید منحصر به نقاط خاص گردد.

در ادامه این نشست اقدامات مطالعاتی انجام شده توسط مشاور طرح در میدان رودبند تشریح شد.

✍روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول
Eitaa.com/shoradezful

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب