دویست و دوازدهمین نشست رسمی شورای شهر برگزار شد

موسوی فخر: بزودی فعالیت کمیته حسابرسی شورای شهر آغاز می شود

موسوی فخر: بزودی فعالیت کمیته حسابرسی شورای شهر آغاز می شود/ مجدی نسب: حسابرسی مجموعه شهرداری به صورت ماهانه و سالانه انجام خواهد شد/ دوائی فر: حسابرسی باید بر جنبه آموزشی تاکید داشته باشد

سید باقر موسوی فخر رئیس شورای اسلامی شهر دزفول عصر یکشنبه ۸ بهمن ماه در دویست و دوازدهمین نشست رسمی شورای شهر با اشاره به دستورالعمل ها و بخش نامه های رسیده درخصوص تشکیل کمیته حسابرسی شورا اظهار کرد این کمیته پنج نفره شامل دو عضو شورای شهر، شهردار و دو حسابرس خبره خارج از مجموعه شورا تشکیل شده و بزودی چارت تشکیلاتی آن کامل می شود.

▫️دکتر علیرضا مجدی نسب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز در این خصوص گفت طی دستورالعمل های رسیده فعالیت کمیته حسابرسی شورا شامل ارائه گزارش های حسابرسی ماهانه و پیگیری آن ها در ماه های بعد همچنین ارائه گزارش سالانه از جمله اقدامات کمیته حسابرسی می باشد.

▫️ وی افزود در سال های گذشته حسابرسی شهرداری به صورت سالانه و توسط موسسات حسابرسی با هزینه هنگفت انجام و نتایج حسابرسی بدون استفاده بایگانی می شد اما با تشکیل کمیته حسابرسی شورا شاهد ساماندهی حسابرسی سالانه شهرداری و پیگیری نتایج آن خواهیم بود.

▫️رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه اعضای کمیته حسابرسی شورای شهر طبق بخش نامه و مصوبات نشست های قبلی شورا مشخص شده اند افزود در این جلسه دو نفر از پرسنل شهرداری بعنوان نیروهای ویژه که اقدامات عملیاتی حسابرسی را انجام می دهند انتخاب و با ابلاغ حکم مسئولیت آن ها عملا فعالیت کمیته حسابرسی شورا آغاز می شود.

▫️عادل دوائی فر عضو شورای شهر نیز در این خصوص با بیان اینکه باید این ابلاغیه بطور کامل اجرا شود گفت هدف از حسابرسی مچ گیری نیست و اگر تخلفی صورت گرفته باید بررسی شود و روند قانونی آن طی شود ولی بعضا مدیر و رئیس اداره بر اشتباه خود واقف نیست و باید آموزش داده شود.

▫️وی با تاکید بر توجه کمیته حسابرسی به جنبه آموزشی مدیران تصریح کرد باید به مدیرانی که از روی ناآگاهی از قوانین اقداماتی را انجام می دهند آموزش داده شوند.

▪️به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول پیش از این نیز براساس بخشنامه کمیته حسابرسی شورای شهر با حضور دکتر علیرضا مجدی نسب و غلامعلی پوررضائی اعضای شورای شهر، عتاب اهوازی شهردار دزفول و دو نفر حسابرس خبره خارج از مجموعه شهرداری تشکیل شده بود.

ادامه بررسی دفترچه درآمدی سال ۱۴۰۳ شهرداری در نشست رسمی شورای شهر

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول بررسی دفترچه درآمدی سال ۱۴۰۳ شهرداری در دستور کار دویست و دوازدهمین نشست رسمی شورای شهر قرار گرفت.

غلامعلی پوررضائی نایب رئیس شورای شهر که ریاست این بخش از نشست را بعهده داشت درخصوص دفترچه درآمدی سال ۱۴۰۳ گفت موارد مطرح شده در این دفترچه قطعا نیاز به بررسی دقیق تر دارد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات شهرداری مستلزم اخذ عوارض از شهروندان است افزود انتظار می رود دفترچه درآمد شهرداری بگونه ای تنظیم شود که هم درآمد مورد نیاز شهرداری جهت خدمات بهتر را فراهم کند هم موجب تشویق شهروندان محترم به ساخت و ساز گردد.

در پایان این نشست مقرر شد در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری طی جلسات فشرده ای این دفترچه بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب