کمیسیون بانوان و خانواده برگزار شد

آدینه: پیگیری مشکلات بانوان شاغل در ادارات در دستور کار کمیسیون بانوان قرار دارد

صبح دوشنبه ۹ بهمن ماه نشست کمیسیون بانوان و خانواده با موضوع بررسی و پیگیری مشکلات زنان شاغل در ادارات دولتی به ریاست زهرا آدینه و با حضور محمدحسن پرآور و دکتر مجدی نسب اعضای کمیسیون و نمایندگان بانوان برخی ادارات برگزار گردید.

زهرا آدینه در ابتدای این نشست با بیان سخنان مقام معظم رهبری در خصوص برجسته کردن نقش زن و تاکید ایشان بر حل مسائل زنان و بررسی احساس امنیت اجتماعی زنان در سازمانها و ادارات دولتی افزود باید موانع انتصاب زنان در پست های مدیریتی و عدم دسترسی سالم پرسنل خانم به منابع و موقعیت های استراتژیک و مهم رفع شود.

وی در ادامه یکی از مهمترین معیارهای سنجش درجه توسعه یافتگی کشورها را میزان اهمیت و اعتباری که برای زنان جامعه قائل می شوند عنوان و تصریح کرد باید به کمک خود بانوان و مطالبه آنان بستری مناسب برای رشد، ارتقا و توانمند سازی این قشر ایجاد شود.

در ادامه نشست حاضرین درجلسه مشکلات، موانع و راهکارهای خود را در مورد موضوع مذکور اعلام کردند و در نهایت مقرر شد این موضوعات مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرند.

محمدحسن پرآور نیز در این نشست مطالبه گری را برای رسیده به حقوق بانوان ضروری عنوان و افزود بانوان باید از حقوق قانونی خود آگاهی داشته باشند تا بتوانند با مطالبه گری به خواسته هایشان برسند.

وی با اشاره به توانمندی بانوان در حوزه مدیریت افزود در هر بخشی که مدیریت مجموعه به زنان اعتماد کرده شاهد پویا شدن آن قسمت بوده ایم و باید از ظرفیت بانوان در ادارات حداکثر استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول تبعیض بین بانوان و اقایان در ادارات، واگذاری کارهای سخت و میدانی به خانم ها، عدم دسترسی خانم ها به چارت های سازمانی و منابع در برخی ادارات، ندادن شرح وظایف درست در بدو ورود به اداره و عدم اطلاع کافی از حق و حقوق خود در ادارات، نداشتن انگیزه برای ادامه کار بدلیل دیده نشدن و عدم قدردانی، طولانی بودن سنوات بازنشتگی برای خانم ها، نبود برنامه سفر سالانه برای پرسنل برخی از دغدغه های بانوان شاغل در ادارات بود که توسط نمایندگان حاضر در این نشست مطرح شد.

در پایان این نشست طی حکمی کتایون حیدری بعنوان مشاور کمیسیون بانوان منصوب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب